១. ព័ត៌មានទូទៅ
ប្រព័ន្ធបណ្តាញសង្គម និងកម្មវិធីផ្ញើសារអាចបង្កហានិភ័យដល់សុវត្ថិភាព និងឯកជនភាពរបស់បុគ្គល និងអង្គភាពនានា។ ការណែនាំនេះផ្តល់នូវទិដ្ឋភាពទូទៅនៃហានិភ័យ រួមជាមួយនឹង ការណែនាំសម្រាប់អាជីវកម្ម និងការប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួនដើម្បីធានាសុវត្ថិភាពគណនីប្រព័ន្ធបណ្តាញ សង្គម និងកម្មវិធីផ្ញើសារ។
២. ការណែនាំសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ផ្ទាល់ខ្លួន
ការប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមសម្រាប់គោលបំណងផ្ទាល់ខ្លួនគួរតែត្រូវបានគ្រប់គ្រងដោយសុភវិនិច្ឆ័យ និងភាពទទួលខុសត្រូវ។ ជាឧទាហរណ៍ មានឧប្បត្តិហេតុជាច្រើនដែលប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមត្រូវបានប្រើប្រាស់ដើម្បីចែកចាយព័ត៌មានមិនត្រឹមត្រូវ (ឧទាហរណ៍ ‘ព័ត៌មានក្លែងក្លាយ’)។ លើសពីនេះ ឧប្បត្តិហេតុផ្សេងទៀតពាក់ព័ន្ធនឹងព័ត៌មានត្រឹមត្រូវដែលត្រូវបានចែកចាយឡើងវិញដោយគណនីស្វ័យប្រវត្តិមួយចំនួនធំ (ឧទាហរណ៍ គណនីbots) ដើម្បីទាក់ទាញការយកចិត្តទុកដាក់បន្ថែម ឬបំផុសគំនិតអ្នកអាន។ វិធានការខាងក្រោមគួរតែត្រូវបានអនុវត្តសម្រាប់ការប្រើប្រាស់គណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមផ្ទាល់ខ្លួន៖
- នៅពេលបង្កើតគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម សូមប្រើឈ្មោះក្លែងក្លាយជាជាងបង្ហាញឈ្មោះពេញ
- ប្រើអាសយដ្ឋានអ៊ីមែលផ្ទាល់ខ្លួន ជាជាងអាសយដ្ឋានអ៊ីមែលអាជីវកម្ម ប្រសិនបើអាចធ្វើបាន សូមប្រើអាសយដ្ឋាន អ៊ីមែលផ្ទាល់ខ្លួនដាច់ដោយឡែកសម្រាប់ប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម
- ត្រូវប្រាកដថាជម្រើសឯកជនភាពត្រូវបានយល់ និងអនុវត្ត។ ប្រើប្រវត្តិរូបឯកជនតាមដែលសមរម្យ
- ដាក់កម្រិតលើចំនួនព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួនដែលបានបង្ហោះទៅក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ដូចជាអាសយដ្ឋានផ្ទះ ឬកន្លែងធ្វើការ លេខទូរស័ព្ទ កន្លែងធ្វើការ និងព័ត៌មានរសើបផ្សេងៗទៀត
- ដោយមានហេតុផល តាមដានព័ត៌មានដែលអ្នកផ្សេងបង្ហោះអំពីអ្នក ដើម្បីការពារការបង្ហាញព័ត៌មានផ្ទាល់ខ្លួន
- ប្រសិនបើទីតាំង ឬចលនាមានភាពរសើប សូមប្រយ័ត្នប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម និងកម្មវិធីផ្ញើសារដែលបង្ហោះព័ត៌មានទាំងនោះដោយស្វ័យប្រវត្តិ
- លុបទិន្នន័យទីតាំងចេញពីរូបភាពណាមួយ មុនពេលបង្ហោះទៅកាន់បណ្តាញសង្គម ឬចែករំលែកតាមរយៈកម្មវិធីផ្ញើសារ
- ពិចារណាដោយប្រុងប្រយ័ត្ននូវប្រភេទព័ត៌មានដែលបានបង្ហោះទៅក្នុងប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម ឬផ្ញើតាមរយៈកម្មវិធីផ្ញើសារ ព្រោះវាអាចពិបាកក្នុងការលុបចេញ ឬរំលឹកឡើងវិញនូវអ្វីដែលបានបង្ហោះ ឬផ្ញើពីមុនមក
- សូមប្រយ័ត្នចំពោះការចូលប្រើតំណដែលបានចែករំលែក ឬឯកសារភ្ជាប់ រួមទាំងតាមរយៈប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម និងកម្មវិធីផ្ញើសារ
- ប្រយ័ត្នចំពោះការទំនាក់ទំនងដែលមិនស្គាល់ ជៀសវាងការទទួលយកសំណើពីមនុស្សដែលមិនស្គាល់។
៣. ធានាការប្រើប្រាស់គណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម
វិធានការខាងក្រោមគួរតែត្រូវបានអនុវត្តសម្រាប់ការប្រើប្រាស់ទាំងគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមរបស់ក្រុមហ៊ុន និងផ្ទាល់ខ្លួន៖
- ប្រសិនបើអាចធ្វើទៅបាន សូមប្រើការផ្ទៀងផ្ទាត់ពហុកត្តា។ បើមិនដូច្នោះទេ សូមប្រើឃ្លាសម្ងាត់តែមួយគត់សម្រាប់គណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមនីមួយៗ
- កុំចែករំលែក ឬអ៊ីមែល ឃ្លាសម្ងាត់សម្រាប់គណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម
- កុំជ្រើសរើសការចងចាំឃ្លាសម្ងាត់សម្រាប់គណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម
- ប្រសិនបើត្រូវបានសួរឱ្យរៀបចំសំណួរសុវត្ថិភាពដើម្បីសង្គ្រោះគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម សូមកុំផ្តល់ចម្លើយងាយស្រួលពីប្រភពព័ត៌មានសាធារណៈ
- កុំប្រើគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមពីឧបករណ៍ដែលមិនគួរឱ្យទុកចិត្ត ដូចជានៅក្នុងហាងអ៊ីនធឺណិត ឬសណ្ឋាគារជាដើម
- កុំកំណត់រចនាសម្ព័ន្ធគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមដើម្បីចូលដោយស្វ័យប្រវត្តិនៅលើឧបករណ៍ផ្សេងទៀតដែលបានចែករំលែក។
- ចងចាំជានិច្ចថាត្រូវចាកចេញពីគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមបន្ទាប់ពីបានប្រើនៅលើឧបករណ៍ផ្សេងទៀតដែលបានចែករំលែក
- ប្រើអេក្រង់ចាក់សោ និងឃ្លាសម្ងាត់នៅលើឧបករណ៍ណាដែលមានសិទ្ធិចូលប្រើគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គម
- ចងចាំថាត្រូវបិទគណនីប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមចាស់ នៅពេលដែលអ្នកលែងត្រូវការ។
៤. ធានាការប្រើប្រាស់កម្មវិធីទូរស័ព្ទ
ក្រុមហ៊ុនប្រព័ន្ធផ្សព្វផ្សាយសង្គមភាគច្រើនផ្តល់កម្មវិធីទូរស័ព្ទសម្រាប់ប្រើប្រាស់នៅពេលធ្វើដំណើរ។ កម្មវិធីទូរស័ព្ទទាំងនេះអាចបង្កើតហានិភ័យសុវត្ថិភាព និងឯកជនភាពបន្ថែម ដែលគួរតែត្រូវបានពិចារណាមុនពេលដំឡើង។ វិធានការខាងក្រោមគួរតែត្រូវបានអនុវត្តសម្រាប់ការប្រើប្រាស់កម្មវិធីទូរស័ព្ទ៖
- ត្រូវប្រាកដថាឧបករណ៍ប្រើប្រាស់ប្រព័ន្ធប្រតិបត្តិការចុងក្រោយបង្អស់ដែលមាន ដើម្បីគ្រប់គ្រងការអនុញ្ញាតកម្មវិធីទូរស័ព្ទនីមួយៗ។
- ដំឡើងតែកម្មវិធីទូរស័ព្ទពីកន្លែងដែលអាចទុកចិត្តបាន ដូចជា Google Play Store ឬ Apple App Store ។
- សូមប្រយ័ត្នចំពោះកម្មវិធីទូរស័ព្ទដែលទាមទារ ឬស្នើសុំការអនុញ្ញាតលើសលប់សម្រាប់មុខងារដែលពួកគេផ្តល់
- ត្រូវប្រាកដថាបានពិនិត្យមើល និងអាប់ដេតកម្មវិធីទូរស័ព្ទជាប្រចាំ។
- ត្រូវប្រាកដថាបានពិនិត្យមើលការអនុញ្ញាតកម្មវិធីទូរស័ព្ទ និងការកំណត់សុវត្ថិភាពបន្ទាប់ពីការអាប់ដេត ព្រោះវាអាចផ្លាស់ប្តូរតាមពេលវេលា។
៥. ឯកសារពាក់ព័ន្ធ
- https://www.cyber.gov.au/resources-business-and-government/governance-and-user-education/user-education/security-tips-social-media-and-messaging-apps